29 Nisan 2009 Çarşamba

ÇİLEKLİ CUPLAR



Geçen hafta yakın bir arkadaşım bana kahvaltıya geldi. Hazırlayacağım menü sıradan olmamalıydı çünkü 5 ay sonra inşallah dünyaya gelecek olan ikiz misafirlerimle geliyordu.Özellikle de tatlı seçimim oldukça sağıklı olmalıydı. Bende besin değeri yüksek ama hafif olan çilekli cupları yapmaya karar verdim..

ÇİLEKLİ CUPLAR

MALZEMELER
  • 3 bardak süt
  • 3 kaşık nişasta (un da koyabilirsiniz)
  • 4 kaşık şeker
  • 1 paket labne peyniri
  • 1 kaşık margarin
  • 1 tane vanilya
  • herangi bir kek (evinide daha önceden yaptığınız kek)
  • çilek
  • damala çikolata
YAPILIŞI
Nişasta, un, süt ve şekeri bir kaba alıp katılaşıncaya kadar kaynatıyoruz. Ocaktan indirdiğimiz muhallebinin içerisine, bir kaşık yağı ve labne peynirini ilave ediyoruz. Eriyene kadar karıştırıyoruz. En son vanilyayi koyduktan sonra mikser ile birkac dakika daha karıştırıp soğumaya bırakıyoruz.
Öte yandan cuplarımızın en altına bir miktar muhallebi döküyoruz. Onun üzerine irice parçaladığımız kekleri, onunda üzerine çilekleri koyup, bu işlemi bir kez daha tekrarlıyoruz. Üzerine muhallebi gelecek şekilde tamamladığımız tatlımızın en üstünü çilekle süslüyoruz.

9 yorum:

  1. Caniiim beniiim cok tesekkurler yeniden.harika bir tatliydi.biz cok sevdik:)

    Ayse...

    YanıtlaSil
  2. Nefis gozukuyor Derya'cim. Labne peynirinin yerine ne koyabilirim?

    YanıtlaSil
  3. Nefis gozukuyor Derya'cim. Labne peynirinin yerine ne koyabilirim?

    YanıtlaSil
  4. blogun hayirli olsun deryacim. ben de bu kiz nerelerde diyordum , meger mutfaktaymissin:) cilekli cup tarifi cok hos gorunuyor. evde arta kalan kekleri degerlendirmek icin guzel bir yontem.
    elif

    YanıtlaSil
  5. blog haberini duyar duymaz actim seni gormus kadar mutlu oldum deryacim..hepsi cok guzel gorunuyor.herkese bizzat duyurulur yemeklerini yemisligim var. tarifleri suphesiz herkes deneyebilir..haydi bayanlar buyurun deryanin mutfagina..sevgi ve ozlemlerimi gonderiyorum..

    Zehra(champaign den)

    YanıtlaSil
  6. mınıscım cok tesekkur ederim canim benim ben pheladelhpiha cheese kullandim guzel oldu sen de deneyebilirsin

    YanıtlaSil
  7. ayyy canım yaa okuyunca ne kdar duygulandım..ikizler geldi de kocaman oldular bile masallah...simdi o kupları gorseler nasıl yerler ama oyle degilmiii

    YanıtlaSil