10 Nisan 2009 Cuma

ÖRGÜLÜ KOLAY AÇMA


MALZEMELER
  • 1/2 bardak ılık su
  • 1/2bardak ılık süt
  • 1 bardaktan biraz eksik sıvı yağ
  • 1 yemek kasığı kuru maya
  • 1 tatlı kasığı tuz
  • 1 yemek kasığı seker
  • Alabildigi kadar un
Oncelikle ılık su ile mayayı,sekeri ve tuzu geniş bir kaba aliyoruz.Maya eridikten sonra sıvı yağı ve unu ilave ediyoruz.Yumusak bir habur elde edene kadar yoğurup yarım saat kadar mayalanmaya bırakıyoruz.
Hamur mayalandıktan sonra,geniş bir alanda bütün hamuru elimizle diktörtgen sekli vererek acıyouz.

icine peynir ve maydonoz karışımını yayıyoruz.Ama arzuya gore istenilen iç malzeme ile de yapılabilir.
Acmiş olduğumuz hamuru,kenarlarından sararak rulo haline getiriyoruz.İki ucundan tutarak aynı istikametlere dogru halat seklini alana kadar kıvırıyoruz.Daha sonra halat seklinde kıvırdıığmız hamurun iki ucunu birlestirerek tekrar aynı kıvırma islemini yapıyoruz.

Üzerine yumurta sarısı ve bol susam döküyor orta hararetli fırında uzeri kızarıncaya kadar pisiriyoruz.

AFIYET OLSUN

5 yorum:

  1. Deryacim,
    Hayirli olsun sayfan, ilk tarifini gorunce ilk yorumu da ben yazayim istedim.
    Bu acmayi tatmis biri olarak denemek isteyenlere gonul rahatligiyla denemelerini tavsiye ediyorum.
    Tekrar hayirli olsun arkadasim.
    Iffet

    YanıtlaSil
  2. Güzel Olmus Beyendim Tarifi aldım mutlaka denicem...

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık güzel bir tarif ama siz ara verdiniz galiba?

    YanıtlaSil
  4. yorumu görüp yayınladığınıza göre arada bakıyorsunuz...hadi yeni tarifler.....

    YanıtlaSil
  5. patateslinin hamuru da aynimi .. kesinlikle ahmete yapmak istiyorum

    YanıtlaSil