23 Nisan 2009 Perşembe

FELLAH KÖFTESİ


MALZEMELER
  • 1 su bardağı kısırlık bulgur
  • 1 su bardağından biraz eksik irmik
  • 1 yumurta
  • 3 kaşık un
SOS:1 Küçük soğanı kavurup içine 3 kaşık biber salçası koyup pişiriyoruz. Üzerine istediğiniz baharatı ekleebilirsiniz. Ama nane çok yakışıyor. Naneyi servis yaparken sosumuzun üzrine de koyabilirsiniz.

Bulgur ve irmiği derin bir kapta, su hafif yüzeye çıkacak şekilde ıslatıyoruz. Ve üzerini kapatarak biraz demlenmeye bırakıyoruz. Daha sonra bulgurlu irmiğin içerisine de yumurta ve unu ilave ettikten sonra güzelce yoğuruyoruz.

Yoğurduğumuz hamuru küçük yuvarlaklar yapıp ortasına parmağımızla bastırıyoruz.
Daha sonra yuvarladığımız hamurları kaynayan suda 10-15 dakika haşlıyoruz.
Üzerine sarmısaklı yoğurt ve domates sosundan koyup servis yapıyoruz.

5 yorum:

  1. Merhaba,
    Derya iste ben bunu cok severim. Ne kadar da guzle gorunuyor boyle, eline saglik canim.
    Iffet

    YanıtlaSil
  2. Canim arkadasim boyle muhtesem bir lezzetle bizi tanistirdigin icin cok tesekkurederim.Sanirim sofradaki herkes ilk kez senin sayende tadiyordu fellah koftesini ve herkes cok begendi.Gelecek guzel gunlerimizdede senden fellah koftesini bekliyoruz:))
    Kolay malzemelerle, harika bir lezzet kesinlikle emeginize degecek.Mutlaka deneyin bagimlisi olacaksiniz:)

    Ayse...

    YanıtlaSil
  3. Derya'cim,

    Cok guzel gozukuyor, ellerinize saglik. Simdiye kadar hic duymamistim, mutlaka deneyecegim.

    Minis

    YanıtlaSil
  4. merhaba deryacım.siteni çok beğendım canım.fellah köftesini gorunce de bir hos oldum.eskı gunler geldı aklıma....öpuyorum canım

    YanıtlaSil
  5. BU ARADA ADIMI YAZMAYI UNUTMUŞUM GALİBA OPTUM
    ŞEYDA

    YanıtlaSil